Hemlingheten bakom Neuroselling

Ett ämne jag brinner för även att kunna lära och inspirera säljare om kundutveckling och neuroselling

När vi ser på oss som kunder så vet vi mer än förut om processer
vi gör redan vår behovsanalys och tar reda på om produkten innan vi gå inför dörren på affären.


Så det ställer nya krav på service och säljabranschen att få kunden att välja just din service.
 

Vi handlar med känslan och rättfärdigar det med logik efteråt.


Affektiv neuroförsäljning är en effektiv strateg och programmeringsteknik
Det räcker inte med att du läser eller går en utbildning utan det bästa resultat är att du gör den till en rutin

För att nåt ska fastna som en rutin behöver vi veta hur rutiner byggs upp.
Enkelt sett så tar vi ditt undermedvetna att agera som ditt medvetna.

Det mesta vi gör är undermedvetet och omedvetet, du behöver inte tänka efter att stanna vid rött ljus, stänga kylskåpet eller fundera hur du ska borsta tänderna

Detta sker i 4 st olika steg som jag tar upp under kurs eller en Masterclass

En metod som funkar för försäljning men även för att förändra egna rutiner att bli framgångsrika så är det 

 ” påminnelser ”


Ta post-it lappar och skriv ned dina påminnelser och sätt lapparna där du ser dessa regelbundet under veckan, som i kalander, spegeln, kylskåpet och datorn


Varför?


Det så att du flyttar en medveten tanke till att programmera ditt undermedvetna till en rutin

Jag kallar det för att ” hooka ” in information


Den tekniken används även av idrotten och fungerar perfekt för yrken som har en prestation som försäljning och service som kommer påverka både resultat och självkänsla
 

Människor handlar efter emotionella skäl och sen rättfärdigar det sen med logiska.
Så lär dig hitta känslorna som dina kunder vill känna och med det deras emotionella motiv.
 

Kommentera gärna: