EMOTONELL FOKUS

Väck känslor

Även om vi lyckas väcka kundens drivkrafter betyder det inte att det räcker

Ha- begär kan locka kunden att fatta beslut men begär är kopplat till impuls, något som triggar en känsla att vi ska stå emot för det visar på karaktärssvagt – då behöver du ha rationella argument att luta sig emot


Så du behöver stå redo att erbjuda en rationell öppning när du märker att begäret visar sig, drivkrafter är något som puttar oss framåt och utvärderaren inom oss är kompassen att veta att vi tar rätt beslut
Varför är driverkrafter så viktiga det är drivande i beslut, når du drivkraften så är priset inte lika känsligt utan kan luta sig emot positiva emotioner

Vi behöver ha som regel att utbilda kunden men inte bara med fakta utan att skapa emotionella för eller nackdelar, för vi får den marknaden vi förtjänar, fokuserar du bara på pris så kommer inte kunden bli emotionella tillgängliga

Positiv erfarenhet


Även om vi inte har någon emotionell driven attityd eller beting kopplat till minnet så kan du ändå hitta vägen till kundens hjärta
 

Affekt

Om kunden saknar erfarenhet av varan så kan du väcka emotionella signaler som grundar sig i ” det känns rätt”
 

Det gör vi med instinkter

Kommentera gärna: